Bazele construirii masei musculare

muscular pe masura

Majoritatea celor care merg la sala urmaresc in primul rand dezvoltarea masei musculare. Chiar daca ai mai multe tinte intr-un antrenament, cu siguranta atunci cand “tragi de fiare” vrei sa fii multumit de ce vezi in oglinda, iar in cazul culturismului aceasta se traduce in dezvoltarea muschilor intr-o perioada cat mai scurta.

Exercitii de baza pentru masa musculara:

Exercitii piept: impins culcat, impins inclinat
Exercitii spate: tractiuni, ramat cu bara din aplecat
Exercitii umeri: impins cu haltera, impins cu gantere
Exercitii biceps: flexii cu haltera din stand, flexii cu gantera din stand
Exercitii triceps: impins culcat cu priza ingusta, extensii cu haltera din culcat
Exercitii coapse: genuflexiuni cu bara, genuflexiuni pe un picior
Exercitii gambe: ridicari pe varfuri cu partener in spate, ridicari pe varfuri pe un picior
Fiecare exercitiu trebuie sa contina atat un set bazat pe mai multe repetari (pentru a incalzi bine atat muschii cat si articulatiile), cat si 2-3 seturi de 6-8 repetari, la epuizare, cu greutate maxima.

muscular pe masura

4 alimente pentru muschi mai puternici

Vrei abdomen sau bicepsi mai puternici? Se pare ca ai nevoie de mai mult decat de un program de antrenament. Imbunatateste-ti dieta!

1. Pestele
Mai ales pestele bogat in grasimi Omega 3 precum somonul, tonul, pastravul si sardinele.

De ce
Contine toti aminoacizii esentiali de care organismul are nevoie pentru formarea muschilor si pentru a furniza “materialele de constructie” pentru crearea si repararea altor tesuturi.
2. Cartofii dulci
Cartofii dulci sunt o sursa foarte bogata de potasiu si antioxidanti, buni pentru construirea muschilor.

De ce
Oricine face exercitii si isi lucreaza muschii, produce radicali liberi. Antioxidantii pot ajuta la anihilarea radicalilor liberi si la repararea tesutului muscular pe masura ce acesta se deterioreaza.
3. Iaurtul degresat
Iaurtul degresat este bogat in proteine, potasiu, calciu si vitamina D, toate acestea lucrand impreuna pentru a mentine functionarea corecta a muschilor.

De ce
Studiile efectuate sugereaza ca vitamina D intra in legatura cu receptorii din muschi, care ajuta apoi la cresterea si intarirea masei musculare. Un nivel prea scazut de vitamina D este asociat cu slabiciunea musculara.
4. Semintele de dovleac
Semintele de dovleac sunt bogate in magneziu, mangan, fier si cupru.

De ce
Mineralele din organism sunt un grup destul de bine conectat – ele functioneaza impreuna pentru a construi tesut, pentru a forma enzime pentru functiile corpului si pentru suportul comunicarii dintre celule. De asemenea, ele ajuta la relaxarea muchilor dupa ce acestia au fost contractati.

muscular pe masura

Nu rata masa de dupa antrenament

Daca sari peste masa de dupa antrenament, nu iti faci deloc un favor. Stiu ca multe din voi se antreneaza seara si din aceasta cauza sar peste masa de dupa antrenament, insa acest lucru nu este ok.
Este recomandat sa consumi proteina si carbohidrati dupa antrenament pentru a stimula cresterea musculara. De exemplu, poti manca o banana super coapta si un iaurt grecesc.

Sending
User Rating 0 (0 votes)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *