Exerciţii statice, efectele de formare izometrice

exerciţii izometrice

În lumea sportului nu este nimic mai facil decât formarea izometrică. Nu avem nevoie de niciun echipament sau chiar de un echipament sportiv. Putem face acest lucru în orice poziție, în orice moment al zilei și oriunde. Rezultatul? O rezistență mai mare și o structură eficientă a mușchilor.

Termenul de exerciţii izometrice se referă la exerciţiile statice, care nu modifica lungimea muşchiului în timpul executării lor, în schimb, acestea creează o tensiune în muşchi care ii creşte forţa şi rezistenţa. În practică, ideea este de a antrena mușchii corpului în poziţie statică – rezistența dată muschilor este suficientă pentru a obține efectele dorite.

exerciţii izometrice

Exemplu.

Ne sprijinim cu mâinile pe perete și ne întindem mușchii brațului așa cum am vrea să-l mutăm. Nu facem nici o mișcare, pentru că zidul ne rezistă. Toate eforturile se bazează exclusiv pe tensiunea musculară. Muschii ar trebui să se tensioneze și să se relaxeze alternativ – în mai multe serii, mai multe, mai multe repetări.

Acest tip de exercițiu dezvoltă mușchii umerilor și a pieptului, iar la utilizarea exercițiilor izometrice putem lucra pe orice parte musculară. Contracţiile izometrice, pe care se bazează această formă de efort, reprezintă un element permanent de instruire a sportivilor profesioniști. Acestea sunt, de asemenea, baza pentru exercițiile de reabilitare, contracararea defectelor posturale și aducerea analgeziei în timpul livrării. În plus, ele dau rezultate excelente în ceea ce privește construcția musculară și modelarea corpului – corpul devine mai puternic și subțire datorită acestora.

exerciţii izometrice

Formarea izometrică și construirea mușchilor

Formarea izometrică nu este exclusă în cazul altor forme de activitate fizică. Dimpotrivă – poate fi efectuată ca parte a procesului de încălzire înainte de alte formări sau după exercițiile corespunzătoare. Exerciţiile executate corect construirea masei musculare care să funcționeze mai eficient. O singură instruire izometrică poate include diferite exerciții pentru a întări același lot muscular. Putem să o facem în picioare, în poziţie așezată sau culcată. Strângerea musculaturii este susținută prin prinderea pumnilor, încercarea de a rupe sau împinge ceva sau de a menține corpul într-o poziție (de exemplu, un scaun).

Un astfel de efort, deși este static și nu foarte obositor, ajută la consolidarea realistă a mușchilor în timp ce susține creșterea acestora. În timpul exercițiilor, trebuie să ne amintim să respirăm în mod regulat. În timpul contracției reflexului natural se întâmplă să ne ținem respirația – aici trebuie să fie susținută de o respirație calmă şi regulată. Formarea însăși poate fi scurtă. Contracţiile izometrice individuale trebuie să dureze 3-6 secunde.

Sending
User Rating 0 (0 votes)

Expert în domeniul fizioterapiei și regenerării, precum și un antrenor care se ocupă de regenerarea biologică. Zilnic se ocupă de educația nutrițională a copiilor supraponderali, cu probleme de obezitte și  tulburări coexistente. În prezent urmează studii de doctorat. CV-ul său este bogat în cursuri în multe domenii, cum ar fi nutriția, cosmetologia și dietetica. Autor al mai multor publicații interesante, părinte a doi copii. În timpul său liber citește cărți și călărește.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Este necesar un consimțământ

*

Accepta